Ullas blog

tisdag 8 oktober 2019

Del 6 i rehabprocessen. Vilodag.

Det blev en vilodag idag. Ösregnandet passade bra. Det blev ingen morgonpromenad.

Jag bestämde mig att samtidigt testa att vara utan värktabletten Arcoxia. Det har gått utmärkt. Tänker nog dock inte sluta helt utan ta den träningsdagar och inte ta den vilodagar.
Har mest suttit och gottat mig. Haft besök av dotter Matilda en stund och sen kom barnbarnet Natanael. För övrigt har jag stickat, strukit, lyssnat på ljudbok, dragit lakan och lite annat smått och gott.

Målet för dagen har nu istället varit att gå snyggt, både inomhus och utomhus. Jag har inte tillåtit mig att gå fortare än att stegen var snygga. En liten sväng ute i regnet blev det med Natanael och han bekräftade att jag gick snyggt. Jag strävade också efter att ta ut stegen ordentligt och inser att det har jag inte kunnat på åratal. Jag har, pga värken, lagt till med någon slags småstegsgång. Nu ska det bli annorlunda.

Nya träningsprogrammet verkar ha klickat in. Jag tror inte jag glömt något. Trots att jag varit helt utan värktabletter kunde jag sitta på vanlig stor en hel kvart idag, så det verkar också gå åt rätt håll, om än långsamt. Dock har jag ett litet problem. Eftersom jag halvligger mest hela dagen, får jag ont i nacken, eftersom jag inte kan låta bli stickning, dator, telefon etc. Men det är inte värre än att det går att övervara.

Jag grunnar nu på mitt upplägg för fortsatt träning. Tänkte att gå långt varannan dag eller två dagar av tre och sen däremellan ha vilodagar med lite mer fokus på att gå fint. Vi får se hur det blir. 6000 steg blev det trots att det var vilodag och det är nog ett basmål jag ska ha.

Idag har jag skött magen också. Efter antibiotikadiarrén i lördags hade det inget hänt men nu känns det bättre.

Imorgon är en annan dag😊

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida