Ullas blog

fredag 11 oktober 2019

Del 8 i rehabprocessen. Bakslag (inte aga) nr 2

Gårdagen var helt fantastisk. Jag gick 7 km med stavar utan minsta smärta och med ganska bra tempo. Vilken lycka!! Natten var den bästa på åratal. När jag vaknade utvilad vid 8-tiden, satte jag sängen i högläge. Och tro det eller inte, jag somnade om i det läget och sov en timme till.

Den här dagen skulle vara en vilodag, dvs endast normalträning x3 och 6000 steg. Det innebar också att det var en tablettfri dag frånsett blodförtunnande Elequis. Men smärtan vid sittande är inte bättre. Diskuterade lite med sjukgymnast igår och kanske är det svullet vid ischiasnervens utträde. Då bör det ju gå över vad det lider.

Idag skulle jag dock vara tvungen att sitta lite, eftersom jag skulle försöka gå på en begravning. Innan dess latade jag mig halvliggande med en dator i knäet.

Bilresan i gamla bilen gick jättebra. Tänk att det kan vara så stor skillnad på olika bilar. Men smärtan vid sittande på stol är inte att leka med. Jag stod det mesta men försökte ändå sitta lite. Jag var inte med på minnesstunden, för det sticker ju ut att stå när man äter.

Väl hemkommen hade jag jätteont. Tänkte ändå att det skulle bli bättre av en liten promenad. Och bättre blev det men inte alls bra. Det var första gången jag hade ont när jag var ute och gick. Och ikväll känner jag mig lite halvsjuk, dock utan smärta när jag ligger i högläge.

Vad beror nu smärtan idag på då? Beror det på bara att jag suttit för mycket? Beror det på att jag inte tagit några värktabletter, vilket inte är troligt, för förra vilodagen utan smärtstillande hade jag ingen smärta? Beror det på överansträngning? Knappast, eftersom jag mådde så bra igår kväll och inatt. Jag får nog helt enkelt undvika sittande ett tag till.

Imorgon är en annan dag. Vi får se hur det går då.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida