Ullas blog

söndag 29 december 2019

Del 21 i rehabprocessen. Nu har 3 månader gått.

Så är det då dags att börja jobba heltid. Men jag börjar med lite semester. Till jobbet tar jag mig först den 7 januari.

3 månader har alltså gått. Det är fantastiskt att inte ha någon höftsmärta. Ryggsmärtan är dock inte helt borta. Troligen hade jag den innan operationen också, fast jag då skyllde på höften och kanske inte kände den smärtan, eftersom höftsmärtan var så mycket värre.

Det känns fantastiskt att dansa fram på åkrarna utan smärta. Vädret har dock inte lyst upp promenaderna denna höst. Jag har aldrig varit med om så mycket regn. Sol har det varit minimalt av. Idag var det nästan storm. Jag tänkte att det gällde att gå i skogen men sen såg jag något nedramlat träd, så det var inte optimalt där heller.

Det största nya jag har att berätta är att jag åkt skidor, fast försiktigt! Men det fungerade hur bra som helst. Jag tog dock inga risker. Det blev inte mer än ca 18 km. Men nu vet jag att det går, nästa gång jag träffar på snö. Här är det långt bort med sina 8 grader idag.

En summering av mina 3 rehabiliteringsmånader kan låta så här: 45 tim höftträningsprogram, 18 km skidor, 112 km cykel, och 697 km gång, dvs Sälen har jag passerat för länge sen och jag är nästan framme i  Åre. Stegen hittills är 901038, alltså inte långt från miljonstrecket.

Träning har blivit ett gift i mig. Jag klarar mig liksom inte utan men jag vet dock inte hur jag ska hinna det, när jag börjar jobba heltid.

Vad har jag då gjort när jag tränat? Jo, lyssnat på poddar och böcker. Poddarna kan jag inte räkna men 11 böcker har det blivit.

Första delen av rehabprocessen är härmed avslutad. Men händer det nåt speciellt, kanske det dyker upp i min blog igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida