Ullas blog

måndag 25 november 2019

Del 19 i rehabprocessen. 8 veckor - check!

Idag är det 8 veckor sen jag opererades.

Höften är hur bra som helst. Släppsmärtan är helt borta, trots lägre aktivitet denna vecka.

Men efter intensivt gångande förra veckan, fick jag en svullen fotled. Det är den fotleden som jag bröt och opererade 1998. Detta tvingade mig till vila på måndagen.

Sen tog jag 3 mil cykling på tisdagen och det gick utmärkt. Onsdag och torsdag hann jag bara med halv runda pga arbetet. Och fredag och lördag blev sittdagar pga konferens och hemresa därifrån. Det var inte bra för ryggen. Smärtan igår var riktigt besvärlig, så svår att det tom kändes lite jobbigt under gång. Det blev 2 Alvedon och 1 Arcoxia och det gjorde susen.

Idag har jag gått milrundan och känner mig riktigt fräsch. Kallt och mulet var det men betydligt mindre fuktigt än igår och ganska vindstilla.

Jag har inte sagt något om såret på länge. Det är riktigt snyggt och välläkt. Enda gången jag känner av det, är när jag varit ute i kylan och kommer in. Då sticker det i ärret. Jag smörjer fortfarande såret med mjukgörande för att huden ska bli fin.

3 gånger om dagen gör jag träningsprogram och jag lägger nog lite mer tid på det än tidigare. Jag gör det morgon och kväll och dessutom efter dagens långaktivitet (gång eller cykling).

Magen (peppar peppar) är lugn nu.

Nu går vi in i en ny vecka med ganska mycket jobb. Det är en risk. Det tar sin tid med all träning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida