Ullas blog

tisdag 12 maj 2009

Livet efter flyttstädningen

Tillbaka i vårt nya hem....Ändå inte klara! På fredag frånträder vi huset. Alltså är det fortfarande någon slags mellantillstånd. Flyttstädningen smärtade i armar och axlar och hela kroppen. Flyttandet har varit en långdragen process som nu snart lider mot sitt slut och det fina är, att jag har redan ett nytt hem, som står och väntar på mig.
Hjärnan har pysslat med lite annat under flyttstädningen, som att tänka på en djupare innebörd. En dag är livet på denna jorden slut och vad vi än tror, så blir det en slags flytt från den här kroppen någon annanstans. En del är säkra på att inget hem väntar efteråt, andra vet precis hur hemmet ser ut. Jag träffar döende människor dagligen och ser hur olika man tänker och tror.
För egen del vet jag inte exakt hur mitt nya hem efter detta livet kommer att se ut men jag vet vem jag ska bo tillsammans med, med vem jag ska ha en relation. Han heter Jesus Kristus. Och jag har redan börjat lära känna honom. Man kan säga att jag redan flyttat in, fast jag ännu inte flyttat ut, precis som vi haft det en tid i vårt jordiska hem. Jag vänjer mig alltså vid det nya livet medan det gamla är kvar.
Och nu ska vi börja leva det nya livet (min man och jag) i vårt nya hem. Jag tror jag använder morgondagen till att köpa en trimmer.

2 kommentarer:

  • Klockan 13 maj 2009 kl. 09:52 , Anonymous Åsa sa...

    Saknar dig! Du skulle skriva något varje dag så hade jag något för min andakt, jag får så många tankar av det du skriver. Trimmer. Det är oxå intressant om man tänker på mitt andliga liv. Man kanske kan köpa en andlilg trimmer?

     
  • Klockan 14 maj 2009 kl. 11:58 , Blogger lisa sa...

    amen!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida