Ullas blog

onsdag 15 april 2009

En annandag

Idag det är första dan på resten av ditt liv
och denna dag är en gåva ifrån Herren!

Det är inte storhelg alla dagar. Det är inte outhärdlig sorg heller alla dagar och inte är det sprängande glädje alltid heller men det är alltid första dagen på resten av våra liv.

Idag är det en vanlig dag och jag har varit i trädgården och upptäckt att livet spirar under lövmattan. Det är kraft i växterna. Dom tar sig igenom trots att det finns gamla löv som försöker dölja. Men det som döljer blir snart mull och har då inte längre någon kraft i sig. Livet ska segra!

Kanske det ligger en massa löv ivägen i våra inre liv också. Det spirande livet böjer sig under bladmassan men livet som började i oss i och med påskdagens seger ska spira igenom de tunnga lövmattorna och snart ska lövmattorna vara mull och livet träda fram.

Jag har krattat bort löv idag. Växterna har blivit synliga. Snart står de i full blom. I mitt inre liv är jag också i färd med att kratta. O att livet inunder får kraft att träda fram! Det finns förutsättningar till det!

1 kommentarer:

  • Klockan 17 april 2009 kl. 09:51 , Anonymous Åsa sa...

    Grattis!Du har redan slagit Jenny med hästlängder...nej, skämt åsido, tack för goda ord. Jag funderar på hur gör jag när jag ska kratta bort höstlöven från mitt hjärtas plantering, hur går det till? Just nu tror jag mer att mina planteringar behöver vatten, de slokar litet... /ÅW

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida