Ullas blog

måndag 13 april 2009

Påskdagstankar

Påskdagstankar

Jesus
Det var så ensamt utan Dig
Tre mörka dagar som aldrig höll på att ta slut
Jag visste inte att min kärlek var så stor till Dig
Att saknaden gjorde att jag inte höll på att stå ut

Gud
Jag är så tacksam att du accepterade offret från din Son
Och uppväckte honom på tredje dan
Så att jag som var så långt ifrån
Kan få följa med honom på vandring till stan

Jesus
Tack att du på tredje dagen reste mig opp (Hos 6:1-3)
Så att jag får vandra med Dig
Och i gryningens lopp
Riktigt lära känna mig genom Dig

Jesus
Tack att Du kommer som ett regn
Och vattnar min torra jord
Jag ber Dig var med mig i mitt hägn
Och genomdränk mitt liv med ditt ord

Gud
Nu ska min lovsång ljuda i den stora församlingen (Ps 22:23, gamla översättningen)
Och glädjen svalla över i vardagen
Att undret tagit plats mitt i historien
Och att fullbordad är lagen

Jesus
Jag vill leva för Dig och berätta för mina barn och barnbarn (Ps 22:31-32)
Att allt är fullbordat och klart (pepläroste v32 i Septuaginata av ordet fylla, fullborda)
Inget kan längre hålla oss kvar i våra trassliga garn
Allt för oss har blivit uppenbart

1 kommentarer:

  • Klockan 14 april 2009 kl. 22:11 , Anonymous Anonym sa...

    Ulla. så härligt att läsa... bara en sak... allt är roooosa....=-). Tycker om det som står. Å så ser jag att du länkar till mig, inte dåligt....tack för det, ska komma ihåg det till min sida....

    stor kram!!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida